fbpx

Autoreklama

Koniec autoreklamy



Aby zachęcić mniejsze podmioty do działalności B+R i poszukiwania nowych rozwiązań, polski prawodawca zdecydował się na wprowadzenie dedykowanej ulgi podatkowej, powszechnie znanej jako IP Box.

Mimo iż idea przyświecająca temu rozwiązaniu jest niewątpliwie słuszna, jego praktyczne wdrożenie wywołuje pewne wątpliwości. W niniejszym artykule postaramy się wyjaśnić zawiłości ulgi IP Box.

W skrócie:

  1. Ulga IP Box została wprowadzona w celu ułatwienia prowadzenia działalności związanej z wytwarzaniem, rozwijaniem lub ulepszaniem kwalifikowanych praw własności intelektualnej (kwalifikowanych IP).
  2. Z ulgi mogą skorzystać praktycznie wszyscy podatnicy PIT i CIT.
  3. Koniecznymi warunkami skorzystania z ulgi IP Box są:
    • prowadzenie działalności badawczo-rozwojowej;
    • wytworzenie, rozwinięcie lub ulepszenie w ramach powyższej działalności kwalifikowanego prawa własności intelektualnej;
    • prowadzenie ewidencji zgodnej z ustawowymi wymogami.
  4. Zgodnie z objaśnieniami Ministerstwa Finansów z dnia 15 lipca 2019 r., ulgę IP Box należy rozliczać dopiero w zeznaniu za dany rok podatkowy, co wyklucza możliwość odprowadzania pomniejszonych zaliczek na podatek dochodowy, uiszczanych w ciągu tego roku (w obliczu braku wyraźnych przepisów, taka ich interpretacja budzi kontrowersje).

Potrzebujesz indywidualnej pomocy prawnej?
Napisz do mnie na a.szczudlo@skmlegal.pl

Więcej możesz przeczytać w naszym artykule na blogu FutureTech.legal pod linkiem:

Jeżeli artykuł przydał Ci się i pogłębił Twoją wiedzą, proszę Cię o udostępnienie go dalej swoim znajomym. Może też ich zainteresuje. Dzięki!



Autoreklama

Koniec autoreklamy



Arkadiusz Szczudło

Arkadiusz Szczudło

Jestem prawnikiem w kancelarii Snażyk Korol Mordaka sp.k. Pomagam przedsiębiorcom i freelancerom z branży kreatywnej, a w szczególności mody i newtech. Prowadzę wiele projektów edukacyjnych dla branży kreatywnej. Bezpłatnie dzielę się wiedzą na tym blogu i kilku innych (...) Możesz do mnie pisać na a.szczudlo@skmlegal.pl.

More Posts - Website - Twitter - Facebook - LinkedIn - YouTube - Instagram

Kurs on-line - 60 lekcji!

 

e-Akademia: Prawo dla kreatywnych

 

Wszystko, co musisz wiedzieć otwierając własną markę kreatywną. 

 

Poznasz m.in. niezbędne elementy każdej umowy, dowiesz się, czym różni się umowa o pracę, dzieło i zlecenie oraz jak się nimi prawidłowo posługiwać w obrocie. Będziesz umiał napisać swoją własną umowę z klientem lub kontrahentem, a także dostaniesz od nas kilka wzorów.

Kliknij i zobacz więcej!

You have Successfully Subscribed!

Pin It on Pinterest

Kliknij w ikonkę i poleć ten artykuł swoim znajomym :)

Skip to content